понеділок, 2 квітня 2018 р.

Збірник завдань ДПА з інформатики, 9 клас. Морзе Н.В. та ін. 2014 р.

Орієнтовну таблицю оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики у 9 класі можна запозичити з збірника  Морзе Н.В. 2014 р.
https://erudyt.net/dpa-2/9-klas/dpa-2014-zbirnyk-zavdan-dlya-dpa-z-informatyky-9-klas.html

Оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики (наказ МОН від 21.08.2013 № 1222)


Інформатика
Оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики здійснюється в трьох аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями, рівень сформованності практичних умінь та навичок, ступінь самостійності у застосуванні ІКТ в конкретній життєвій або навчальній ситуації, враховуючи:
– рівень засвоєння та  оволодіння предметними знаннями (репродуктивний, реконструктивний, частково пошуковий і пошуковий);
– рівень сформованості способів навчально­пізнавальної діяльності (учень копією зразок способу діяльності, виконує спосіб діяльності за зразком, застосовує аналогії, підходить творчо до їх розв’язання);
ступінь самостійності при виконанні навчальних завдань різного типу (працює під безпосереднім керівництвом учителя; потребує значної допомоги вчителя; потребує незначної опосередкованої допомоги; працює самостійно);
ступінь самостійності у застосуванні ІКТ в конкретній життєвій або навчальній ситуації, враховуючи рівень володіння практичними вміннями та навичками під час виконання практичних робіт на комп’ютері.
Рівні навчальних досягнень
Бали
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)
Початковий
1
Учень (учениця): засвоїв знання у формі окремих  фактів; з допомогою вчителя або з використанням підручника розпізнає і називає окремі інформаційні об'єкти; знає та дотримується правил безпечної поведінки під час роботи в комп’ютерному класі.
2
Учень (учениця): розпізнає та виділяє інформаційні об‘єкти, пояснює свій вибір та може фрагментарно відтворити знання про них; з допомогою вчителя фрагментарно виконує окремі навчальні завдання та практичні роботи на комп’ютері, допускає помилки.
3
Учень (учениця): з допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального матеріалу (менше половини); відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді; навчальні завдання виконує фрагментарно за значної допомоги вчителя; потребує постійної активізації та допомоги; способи навчально­пізнавальної діяльності (практичні і розумові уміння і навички) застосовує на рівні копіювання зразка способу діяльності.
Середній
4
Учень (учениця): з допомогою вчителя відтворює значну частину навчального матеріалу (більше половини); у відповідях може допускати помилки;
за значної допомоги вчителя виконує навчальні завдання, допускає помилки; має елементарні, нестійкі навички роботи на комп’ютері; за інструкцією і з допомогою вчителя фрагментарно виконує практичні роботи, потребує детального кількаразового їх пояснення, допускає помилки.
5
Учень (учениця): самостійно, але не повно, відтворює значну частину навчального матеріалу; ілюструє розуміння базових понять інформатики прикладами з підручника або пояснення вчителя, відповідає на окремі запитання; з допомогою вчителя виконує навчальні завдання з частковим поясненням, допускає помилки; за детальною інструкцією і з допомогою вчителя виконує практичні роботи, не вміє пояснити свої дії, допускає помилки.
6
Учень (учениця): самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу, відповідь будує у засвоєній послідовності, ілюструє її власними прикладами; з частковою допомогою вчителя виконує навчальні завдання з достатнім поясненням, допускає помилки; має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних  на комп’ютері; способи навчально­пізнавальної діяльності застосовує за зразком у подібній ситуації; потребує стимулювання й значної допомоги вчителя, коли працює самостійно.
Достатній
7
Учень (учениця): самостійно відтворює основний навчальний матеріал з окремими неточностями, застосовуючи необхідну термінологію, вміє наводити власні приклади на підтвердження певних тверджень; пояснює та обґрунтовує способи виконання навчальних завдань, аналізує отриманий результат, робить неповні висновки з допомогою вчителя, використовує різні джерела відомостей для виконання навчального завдання; практичні роботи на комп’ютері виконує самостійно за інструкцією; самостійно виправляє вказані вчителем помилки.
Достатній
8
Учень (учениця): відтворює засвоєний навчальний матеріал в іншій послідовності, не порушуючи логічних зв'язків, інтерпретує та деталізує питання, ідентифікує терміни та поняття; з незначною допомогою вчителя визначає спосіб розв’язування навчального завдання, частково аргументує свої міркування; самостійно знаходить необхідні відомості, систематизує та узагальнює їх; самостійно виконує  навчальне завдання, знаходить та виправляє допущені помилки. має стійкі практичні навички виконання основних дій з опрацювання даних на комп'ютері; самостійно виконує практичні роботи, що відповідають вимогам навчальної програми, аналізує одержані результати, швидко й оперативно виправляє помилки.
9
Учень (учениця): вільно відтворює навчальний матеріал та відповідає на поставлені запитання, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією; самостійно формулює мету виконання навчального завдання, добирає форми представлення результату та необхідні відомості; аргументовано обирає раціональний спосіб виконання навчального завдання, самостійно виконує навчальні завдання з несуттєвими помилками, знаходить та виправляє допущені помилки.
Високий
10
Учень (учениця): системно відтворює навчальний матеріал у межах програми; дає повні, змістовні відповіді на поставлені запитання;робить логічні висновки, обґрунтовує свою думку, висуває припущення; виконує різні типи навчальних і життєвих завдань (як типових, так і нестандартних, творчих) під опосередкованим керівництвом учителя, розробляє алгоритм виконання запропонованого навчального завдання, пропонує нові шляхи розв’язування навчальних завдань; знаходить додаткові джерела відомостей, використовує запропоновані схеми класифікації для структурування відомостей та даних, порівнює і зіставляє відомості з кількох джерел, уміє стисло і логічно подавати узагальнену інформацію; самостійно приймає рішення, прогнозує наслідки власної поведінки за незначної допомоги дорослих.
11
Учень (учениця): логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал у межах навчальної програми з інформатики; обґрунтовано відповідає на запитання; аргументовано використовує знання у нестандартних ситуаціях;
раціонально використовує комп’ютер і комп’ютерні засоби для  розв’язування завдань, пов’язаних з опрацюванням даних, їх пошуком, зберіганням, поданням і передаванням; розуміє мету власної навчальної діяльності та самостійно визначає завдання для її досягнення, вміє виявляти проблеми та розв’язувати їх,  формулювати гіпотези
12
Учень (учениця): має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальної програми з інформатики, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно планує особисту навчальну діяльність та оцінює її результати, уміє приймати рішення, швидко вибрати потрібний спосіб діяльності із кількох відомих, застосовувати способи діяльності за аналогією і в нових ситуаціях.


Орієнтовні вимоги до змісту атестаційних завдань для проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2017/2018 навчальному році


Орієнтовні вимоги  до змісту атестаційних робіт 
з інформатики

Державна підсумкова атестація з інформатики проводиться за навчальною програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Інформатика. 5–9 класи», затвердженою наказом МОН від 29.05.2015 № 585 та «Навчальною програмою поглибленого вивчення інформатики для учнів 8-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Для проведення державної підсумкової атестації готують не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів в класі менша 10, то по одному варіанту на кожного учня). Пропонується атестаційну роботу поділити на 3 частини.
Перша частина – рекомендується подати 12-14 завдань у тестовій формі з однією правильною відповіддю на кожне завдання, завдання з вибором кількох правильних відповідей, завдання на встановлення відповідності.
Друга частина атестаційної роботи може містити одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю на складання блок-схеми алгоритму.
Третя частина атестаційної роботи виконується на комп’ютері й може містити 2 практичних завдання, одне з яких повинно передбачати написання програми.
Завдання атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу. Вихідні файли розв’язків завдань на комп’ютері роздрукувати на аркушах формату А4 або іншого доступного формату із заздалегідь поставленим штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу.
Державна підсумкова атестація з інформатики проводиться протягом 120 хв.
При оцінюванні письмової роботи необхідно користуватися критеріями оцінювання затвердженими наказом МОН від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти». Систему переведення балів у оцінку обґрунтовують і оприлюднюють.

неділю, 1 квітня 2018 р.

Перший Всеукраїнський віртуальний чемпіонат з Minecraft: Education Edition

Minecraft: Education Edition — це віртуальний простір, який обмежує гравця лише його власною уявою. В умовах цієї гри Ви можете вирішити поставлену задачу найкреативнішим способом. Тому ми разом з компанією Microsoft організовуємо Чемпіонат, де різні команди (від 2 до 5 учасників) з усіх куточків України (і це тільки початок!) зможуть проявити свою креативність, критичне мислення, командну роботу у вирішенні завдання Чемпіонату та позмагатися за першість.

 Важливо:

Для того, аби заявити про своє бажання стати тренером Чемпіонату заповніть анкету.

На потенційних тренерів чекає безкоштовне навчання, яке складається з коротенького онлайн-курсу та онлайн-зустрічі з практикуючим тренером.

Радимо не зволікати з реєстрацією, щоб до Чемпіонату мати досить часу для практики зі своєю командою.

Реєстрація відкрита до 15 травня 2018 року.


Детальніша інформація http://stemschool.biz/yak-vzyati-uchast-u-pershomu-vseukrains/ 

вівторок, 20 березня 2018 р.

Другий Всеукраїнський фестиваль «ROBOfirst – більше, ніж роботи»

14-15 квітня 2018 року відбудеться другий Всеукраїнський фестиваль «ROBOfirst – більше, ніж роботи».
Під час роботи  фестивалю буде проведено два конкурси з робототехніки: Всеукраїнський чемпіонат FIRST LEGO League (для дітей 9-16 років) та Всеукраїнський фестиваль FIRST LEGO League Junior (для дітей 6-10 років).
Більше 1000 дітей з усієї України за допомогою робототехніки вирішуватимуть проблеми води на Землі в рамках глобального міжнародного проекту «Вода і людина».
 Учасники, відвідувачі заходу матимуть нагоду дізнатися про інноваційні STEM-програми, взяти участь у LEGO-майстер-класах з робототехніки, архітектури, мейкерства та відвідати осередок Minecraft.
Фестиваль відбудеться за адресою: м.Київ, вул. Хрещатик, 2, Український дім з 10.00 до 17.00. Вхід вільний.
Захід проходитиме в рамках меморандуму співпраці Інституту модернізації змісту освіти з ГО «Міжнародна організація «Інноваційні освітні технології».

Основи робототехніки LEGO MINDSTORMS EDUCATION EV3

З метою ознайомлення з інноваційними освітніми технологіями відділ STEM-освіти Інституту модернізації змісту освіти у рамках Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна» проводить практичний семінар «Основи робототехніки LEGO MINDSTORMS EDUCATION EV3» спільно з ТОВ «Інноваційні освітні рішення». На практичному семінарі учасники зможуть ознайомитись:
– з набором LEGO Mindstorms Education EV3 (огляд електронних та механічних компонентів, програмне забезпечення);
– з основами програмування роботів;
– з будовою та принципами програмування сенсорів набору;
– з базовими алгоритмічними конструкціями (цикл, перемикач);
– з математичними операціями та змінними;
– з взаємодією роботів між собою по Bluetooth;
– з побудовою та програмуванням мультисенсорного робота з маніпулятором.
До участі запрошуються педагоги, батьки учнів та інші зацікавлені особи.
Навчання відбудеться 28 березня 2018 року, з 09.30 до 18.00 за адресою:
 м. Київ, Дніпровська Набережна,25А, Education HUB
Участь у семінарі безкоштовна.

середу, 14 березня 2018 р.

Змагання з моделювання «розумних» пристроїв«STEАM-House»

26 лютого 2018 року розпочався І етап змагань із моделювання «розумних» пристроїв «STEАM-House», що проводяться з метою популяризації STEM-освіти, заохочення учнівської молоді до винахідницької, інженерно-проектної, дослідницької діяльності та формування проектно-технологічної культури.
Змагання проходять у три етапи:
перший (26.02 – 26.03) – відбірковий: збір проектів та їх оцінка членами комісії, відбір 10 фіналістів;
другий (29.04-18.05) – практичний: оголошення 10 фіналістів і практична реалізація ними розроблених проектів (виготовлення моделей «розумних» пристроїв), підготовка моделей до презентації у фіналі;
третій (19.05) – фінал: презентація проектів фіналістів і вибір переможців змагання у кожній віковій категорії.
Змагання проводяться у двох вікових категоріях:
молодша (12–14 років включно);
старша (15–17 років включно).
Участь у заході безкоштовна.
Змагання проводяться ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» спільно з ТОВ «ІТ-Інтегратор», ТОВ «Видавничий дім «Освіта».
Дізнатися більше про змагання з моделювання «розумних» пристроїв «STEАM-House» та слідкувати за подіями заходу можна на інформаційному порталі змагань (http://steam.it-integrator.ua/); на офіційному сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (http://www.imzo.gov.ua), у мережі Facebook на сторінці групи «Відділ SТЕM-освіти ІМЗО» (https://www.facebook.com/groups/805895179541236/).
 
Умови змагань з моделювання «розумних» пристроїв «STEAM-HOUSE»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...