Державна
підсумкова атестація проводиться в письмовій формі в закладі освіти. Терміни
проведення ДПА затверджує керівник закладу освіти в межах навчального року.
Державна
підсумкова атестація з інформатики проводиться за навчальними програмами для
загальноосвітніх навчальних закладів «Інформатика. 5–9 класи», учні яких
вивчали інформатику у 2-4 класах, затвердженою Наказом Міністерства освіти і
науки України від 07.06.2017 № 804,
«Інформатика. 5–9 класи»
затвердженою наказом МОН від 29.05.2015 №
585
та «Навчальною програмою поглибленого вивчення інформатики для учнів 8-9 класів
загальноосвітніх навчальних закладів».
Для проведення державної підсумкової атестації готують
не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів в класі менша 10,
то по одному варіанту на кожного учня). Пропонується атестаційну роботу
поділити на 3 частини.
Перша частина –
рекомендується подати 12-14 завдань у тестовій формі з однією правильною
відповіддю на кожне завдання, завдання з вибором кількох правильних відповідей,
завдання на встановлення відповідності.
Друга частина атестаційної
роботи може містити одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю на
складання блок-схеми алгоритму.
Третя частина
атестаційної роботи виконується на комп’ютері й може містити 2 практичних
завдання, одне з яких повинно передбачати написання програми.
Завдання атестаційної роботи учні виконують на аркушах
зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу. Вихідні
файли-розв'язки завдань на комп’ютері повинні бути роздруковані на аркушах
формату А4 або іншого доступного формату із заздалегідь поставленим штампом
відповідного загальноосвітнього закладу середньої освіти.
Державна підсумкова атестація з інформатики
проводиться протягом 120 хв.
При
оцінюванні письмової роботи необхідно користуватися критеріями оцінювання
затвердженими наказом МОН від 21.08.2013 №
1222 «Про затвердження орієнтовних
вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі
загальної середньої освіти». Систему переведення балів у оцінку обґрунтовують і
оприлюднюють.
При складанні завдань для ДПА
можна використувати «Збірник
завдань для державної підсумкової атестації з інформатики. 9 клас» (авт.
Морзе Н. В., Вембер В. П., Кузьмінська О. Г., Войцеховський М. О., Проценко Т.
Г. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2014)
(З методичних рекомендацій ТОКІППО)
(З методичних рекомендацій ТОКІППО)