Інформатика 
Оцінювання
навчальних досягнень учнів з інформатики здійснюється в трьох аспектах: рівень
володіння теоретичними знаннями, рівень сформованності практичних умінь та
навичок, ступінь самостійності у застосуванні ІКТ в конкретній життєвій або
навчальній ситуації, враховуючи: 
– рівень
засвоєння та  оволодіння предметними знаннями
(репродуктивний, реконструктивний, частково пошуковий і пошуковий);
– рівень сформованості способів навчальнопізнавальної діяльності (учень
копією зразок способу діяльності, виконує спосіб діяльності за зразком,
застосовує аналогії, підходить творчо до їх розв’язання);
– ступінь самостійності при виконанні
навчальних завдань різного типу (працює під безпосереднім керівництвом учителя;
потребує значної допомоги вчителя; потребує незначної опосередкованої допомоги;
працює самостійно);
– ступінь самостійності у застосуванні ІКТ
в конкретній життєвій або навчальній ситуації, враховуючи рівень володіння
практичними вміннями та навичками під час виконання практичних робіт на
комп’ютері.
| 
Рівні
   навчальних досягнень | 
Бали | 
Характеристика
   навчальних досягнень учня (учениці) | 
| 
Початковий | 
1 | 
Учень
  (учениця): засвоїв знання у формі окремих 
  фактів; з допомогою вчителя або з використанням підручника розпізнає і
  називає окремі інформаційні об'єкти; знає та дотримується правил безпечної
  поведінки під час роботи в комп’ютерному класі. | 
| 
2 | 
Учень
  (учениця): розпізнає та виділяє інформаційні об‘єкти, пояснює свій вибір та
  може фрагментарно відтворити знання про них; з допомогою вчителя фрагментарно
  виконує окремі навчальні завдання та практичні роботи на комп’ютері, допускає
  помилки. | |
| 
3 | 
Учень
  (учениця): з допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального
  матеріалу (менше половини); відповідає на запитання, що потребують
  однослівної відповіді; навчальні завдання виконує фрагментарно за значної
  допомоги вчителя; потребує постійної активізації та допомоги; способи
  навчальнопізнавальної діяльності (практичні і розумові уміння і навички)
  застосовує на рівні копіювання зразка способу діяльності. | |
| 
Середній | 
4 | 
Учень
  (учениця): з допомогою вчителя відтворює значну частину навчального матеріалу
  (більше половини); у відповідях може допускати помилки; 
за значної
  допомоги вчителя виконує навчальні завдання, допускає помилки; має
  елементарні, нестійкі навички роботи на комп’ютері; за інструкцією і з
  допомогою вчителя фрагментарно виконує практичні роботи, потребує детального
  кількаразового їх пояснення, допускає помилки.  | 
| 
5 | 
Учень
  (учениця): самостійно, але не повно, відтворює значну частину навчального
  матеріалу; ілюструє розуміння базових понять інформатики прикладами з
  підручника або пояснення вчителя, відповідає на окремі запитання; з допомогою
  вчителя виконує навчальні завдання з частковим поясненням, допускає помилки;
  за детальною інструкцією і з допомогою вчителя виконує практичні роботи, не
  вміє пояснити свої дії, допускає помилки. | |
| 
6 | 
Учень
  (учениця): самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу,
  відповідь будує у засвоєній послідовності, ілюструє її власними прикладами; з
  частковою допомогою вчителя виконує навчальні завдання з достатнім
  поясненням, допускає помилки; має стійкі навички виконання елементарних дій з
  опрацювання даних  на комп’ютері;
  способи навчальнопізнавальної діяльності застосовує за зразком у подібній
  ситуації; потребує стимулювання й значної допомоги вчителя, коли працює
  самостійно. | |
| 
Достатній | 
7 | 
Учень
  (учениця): самостійно відтворює основний навчальний матеріал з окремими
  неточностями, застосовуючи необхідну термінологію, вміє наводити власні
  приклади на підтвердження певних тверджень; пояснює та обґрунтовує способи
  виконання навчальних завдань, аналізує отриманий результат, робить неповні
  висновки з допомогою вчителя, використовує різні джерела відомостей для
  виконання навчального завдання; практичні роботи на комп’ютері виконує
  самостійно за інструкцією; самостійно виправляє вказані вчителем помилки.  | 
| 
Достатній | 
8 | 
Учень (учениця): відтворює засвоєний навчальний матеріал в іншій
  послідовності, не порушуючи логічних зв'язків, інтерпретує та деталізує
  питання, ідентифікує терміни та поняття; з незначною допомогою вчителя
  визначає спосіб розв’язування навчального завдання, частково аргументує свої
  міркування; самостійно знаходить необхідні відомості, систематизує та
  узагальнює їх; самостійно виконує 
  навчальне завдання, знаходить та виправляє допущені помилки. має
  стійкі практичні навички виконання основних дій з опрацювання даних на
  комп'ютері; самостійно виконує практичні роботи, що відповідають вимогам
  навчальної програми, аналізує одержані результати, швидко й оперативно
  виправляє помилки.  | 
| 
9 | 
Учень (учениця): вільно відтворює навчальний матеріал та відповідає
  на поставлені запитання, використовує загальновідомі докази із самостійною і
  правильною аргументацією; самостійно формулює мету виконання навчального
  завдання, добирає форми представлення результату та необхідні відомості;
  аргументовано обирає раціональний спосіб виконання навчального завдання,
  самостійно виконує навчальні завдання з несуттєвими помилками, знаходить та
  виправляє допущені помилки. | |
| 
Високий | 
10 | 
Учень (учениця): системно відтворює навчальний матеріал у межах
  програми; дає повні, змістовні відповіді на поставлені запитання;робить
  логічні висновки, обґрунтовує свою думку, висуває припущення; виконує різні
  типи навчальних і життєвих завдань (як типових, так і нестандартних, творчих)
  під опосередкованим керівництвом учителя, розробляє алгоритм виконання
  запропонованого навчального завдання, пропонує нові шляхи розв’язування
  навчальних завдань; знаходить додаткові джерела відомостей, використовує
  запропоновані схеми класифікації для структурування відомостей та даних,
  порівнює і зіставляє відомості з кількох джерел, уміє стисло і логічно
  подавати узагальнену інформацію; самостійно приймає рішення, прогнозує
  наслідки власної поведінки за незначної допомоги дорослих. | 
| 
11 | 
Учень
  (учениця): логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал у межах
  навчальної програми з інформатики; обґрунтовано відповідає на запитання;
  аргументовано використовує знання у нестандартних ситуаціях; 
раціонально
  використовує комп’ютер і комп’ютерні засоби для  розв’язування завдань, пов’язаних з
  опрацюванням даних, їх пошуком, зберіганням, поданням і передаванням; розуміє
  мету власної навчальної діяльності та самостійно визначає завдання для її
  досягнення, вміє виявляти проблеми та розв’язувати їх,  формулювати гіпотези | |
| 
12 | 
Учень
  (учениця): має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальної
  програми з інформатики, усвідомлено використовує їх у стандартних та
  нестандартних ситуаціях; самостійно планує особисту навчальну діяльність та
  оцінює її результати, уміє приймати рішення, швидко вибрати потрібний спосіб
  діяльності із кількох відомих, застосовувати способи діяльності за аналогією
  і в нових ситуаціях. | 
 

Немає коментарів:
Дописати коментар