Нові критерії оцінювання
Вийшов новий наказ МОН України від 21.08.2013
№1222 "Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти".
Вимоги
до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи розроблені відповідно
до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. №
1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної
середньої освіти» та наказу МОНмолодьспорту від 13.04. 2011 року № 329 «Про
затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у
системі загальної середньої освіти», зареєстрованого у Міністерстві юстиції від
11.05. 2011 року № 566/19304.
Вимоги
до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи набувають чинності
поетапно:
у 5
класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2013/14 навчального року;
у 6
класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2014/15 навчального року;
у 7
класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2015/16 навчального року;
у 8
класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2016/17 навчального року;
у 9
класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2017/18 навчального року.
Оцінювання
навчальних досягнень учнів здійснюється за 12бальною шкалою.
Інформатика
Оцінювання навчальних
досягнень учнів з інформатики здійснюється в трьох аспектах: рівень володіння
теоретичними знаннями, рівень сформованності практичних умінь та навичок,
ступінь самостійності у застосуванні ІКТ в конкретній життєвій або навчальній
ситуації, враховуючи:
– рівень засвоєння
та оволодіння предметними знаннями
(репродуктивний, реконструктивний, частково пошуковий і пошуковий);
–
рівень сформованості способів навчальнопізнавальної діяльності (учень копією
зразок способу діяльності, виконує спосіб діяльності за зразком, застосовує
аналогії, підходить творчо до їх розв’язання);
– ступінь самостійності при виконанні
навчальних завдань різного типу (працює під безпосереднім керівництвом учителя;
потребує значної допомоги вчителя; потребує незначної опосередкованої допомоги;
працює самостійно);
– ступінь самостійності у застосуванні ІКТ
в конкретній життєвій або навчальній ситуації, враховуючи рівень володіння
практичними вміннями та навичками під час виконання практичних робіт на
комп’ютері.
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
Початковий
|
1
|
Учень (учениця): засвоїв
знання у формі окремих фактів; з
допомогою вчителя або з використанням підручника розпізнає і називає окремі
інформаційні об'єкти; знає та дотримується правил безпечної поведінки під час
роботи в комп’ютерному класі.
|
2
|
Учень (учениця): розпізнає
та виділяє інформаційні об‘єкти, пояснює свій вибір та може фрагментарно
відтворити знання про них; з допомогою вчителя фрагментарно виконує окремі
навчальні завдання та практичні роботи на комп’ютері, допускає помилки.
|
|
3
|
Учень (учениця): з
допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального матеріалу (менше
половини); відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді;
навчальні завдання виконує фрагментарно за значної допомоги вчителя; потребує
постійної активізації та допомоги; способи навчальнопізнавальної діяльності
(практичні і розумові уміння і навички) застосовує на рівні копіювання зразка
способу діяльності.
|
|
Середній
|
4
|
Учень (учениця): з
допомогою вчителя відтворює значну частину навчального матеріалу (більше
половини); у відповідях може допускати помилки;
за значної допомоги вчителя
виконує навчальні завдання, допускає помилки; має елементарні, нестійкі
навички роботи на комп’ютері; за інструкцією і з допомогою вчителя
фрагментарно виконує практичні роботи, потребує детального кількаразового їх
пояснення, допускає помилки.
|
5
|
Учень (учениця):
самостійно, але не повно, відтворює значну частину навчального матеріалу;
ілюструє розуміння базових понять інформатики прикладами з підручника або
пояснення вчителя, відповідає на окремі запитання; з допомогою вчителя
виконує навчальні завдання з частковим поясненням, допускає помилки; за
детальною інструкцією і з допомогою вчителя виконує практичні роботи, не вміє
пояснити свої дії, допускає помилки.
|
|
6
|
Учень (учениця): самостійно
відтворює значну частину навчального матеріалу, відповідь будує у засвоєній
послідовності, ілюструє її власними прикладами; з частковою допомогою вчителя
виконує навчальні завдання з достатнім поясненням, допускає помилки; має
стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних на комп’ютері; способи
навчальнопізнавальної діяльності застосовує за зразком у подібній ситуації;
потребує стимулювання й значної допомоги вчителя, коли працює самостійно.
|
|
Достатній
|
7
|
Учень (учениця): самостійно
відтворює основний навчальний матеріал з окремими неточностями, застосовуючи
необхідну термінологію, вміє наводити власні приклади на підтвердження певних
тверджень; пояснює та обґрунтовує способи виконання навчальних завдань,
аналізує отриманий результат, робить неповні висновки з допомогою вчителя,
використовує різні джерела відомостей для виконання навчального завдання;
практичні роботи на комп’ютері виконує самостійно за інструкцією; самостійно
виправляє вказані вчителем помилки.
|
Достатній
|
8
|
Учень
(учениця): відтворює засвоєний навчальний матеріал в іншій послідовності, не
порушуючи логічних зв'язків, інтерпретує та деталізує питання, ідентифікує
терміни та поняття; з незначною допомогою вчителя визначає спосіб
розв’язування навчального завдання, частково аргументує свої міркування;
самостійно знаходить необхідні відомості, систематизує та узагальнює їх;
самостійно виконує навчальне завдання,
знаходить та виправляє допущені помилки. має стійкі практичні навички
виконання основних дій з опрацювання даних на комп'ютері; самостійно виконує
практичні роботи, що відповідають вимогам навчальної програми, аналізує
одержані результати, швидко й оперативно виправляє помилки.
|
9
|
Учень
(учениця): вільно відтворює навчальний матеріал та відповідає на поставлені
запитання, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною
аргументацією; самостійно формулює мету виконання навчального завдання,
добирає форми представлення результату та необхідні відомості; аргументовано
обирає раціональний спосіб виконання навчального завдання, самостійно виконує
навчальні завдання з несуттєвими помилками, знаходить та виправляє допущені
помилки.
|
|
Високий
|
10
|
Учень
(учениця): системно відтворює навчальний матеріал у межах програми; дає
повні, змістовні відповіді на поставлені запитання;робить логічні висновки,
обґрунтовує свою думку, висуває припущення; виконує різні типи навчальних і
життєвих завдань (як типових, так і нестандартних, творчих) під
опосередкованим керівництвом учителя, розробляє алгоритм виконання
запропонованого навчального завдання, пропонує нові шляхи розв’язування
навчальних завдань; знаходить додаткові джерела відомостей, використовує
запропоновані схеми класифікації для структурування відомостей та даних,
порівнює і зіставляє відомості з кількох джерел, уміє стисло і логічно
подавати узагальнену інформацію; самостійно приймає рішення, прогнозує
наслідки власної поведінки за незначної допомоги дорослих.
|
11
|
Учень (учениця): логічно та
усвідомлено відтворює навчальний матеріал у межах навчальної програми з
інформатики; обґрунтовано відповідає на запитання; аргументовано використовує
знання у нестандартних ситуаціях;
раціонально використовує
комп’ютер і комп’ютерні засоби для
розв’язування завдань, пов’язаних з опрацюванням даних, їх пошуком, зберіганням,
поданням і передаванням; розуміє мету власної навчальної діяльності та
самостійно визначає завдання для її досягнення, вміє виявляти проблеми та
розв’язувати їх, формулювати гіпотези
|
|
12
|
Учень (учениця): має
системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальної програми з
інформатики, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних
ситуаціях; самостійно планує особисту навчальну діяльність та оцінює її
результати, уміє приймати рішення, швидко вибрати потрібний спосіб діяльності
із кількох відомих, застосовувати способи діяльності за аналогією і в нових
ситуаціях.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар