вівторок, 12 серпня 2025 р.

Освітній старт: ідеї, тренди та інновації

 


Видавництво «Формула» запрошує вас на онлайн-конференцію для педагогів «Освітній старт: ідеї, тренди та інновації» 21 серпня, 13:00-16:10 год.

На вас чекають цікаві теми, а саме:
• Освітній простір, що надихає: емоційне налаштування на навчальний рік.
• Архітектура першого уроку: натхненний і дієвий старт.
• Формула цікавого уроку математики: візуалізація, діалог, практика.
• Грай, дій, навчай: інтерактивні технології у початковій школі.

Освітній захід, який змінить підхід до викладання інформатики

 

20–21 серпня  відбудеться наймасштабніша освітня подія літа - Всеукраїнська онлайн-конференція «Ресурси успішного педагога: плануємо, розвиваємось, діємо». Організатор заходу - видавнцитво "Ранок".

понеділок, 11 серпня 2025 р.

МОН оновило правила поділу класів на групи

 

3 червня 2025 року Міністерство освіти і науки України видало наказ № 808, яким затверджено важливі зміни до нормативно-правових актів, що стосуються організації навчального процесу у школах та інших освітніх закладах. Документ набирає чинності з 1 липня 2025 року і має на меті гармонізувати нормативні документи з новими положеннями законів «Про дошкільну освіту» та «Про повну загальну середню освіту».

Що передбачає наказ?

Наказ складається з двох основних частин: власне нормативної постанови та додатку із деталізованими змінами, зокрема до:

  • наказу МОН від 20.02.2002 № 128,
  • Порядку створення груп подовженого дня (наказ від 25.06.2018 № 677),
  • штатних нормативів для навчально-реабілітаційних центрів і наукових ліцеїв,
  • порядку утворення спеціальних класів (наказ від 22.08.2024 № 1182).
Зокрема, на уроках інформатики, робототехніки, STEM клас ділиться на 2 групи по 8 чоловік.

середа, 25 червня 2025 р.

Роль ШІ у навчанні програмуванню

 

  • Роль ШІ у навчанні програмування: як штучний інтелект допомагає пояснювати код, автоматизувати перевірку та адаптувати навчальні матеріали.
  • Переваги та виклики: що як учні використовуватимуть ШІ для написання коду та як змінюється оцінювання з інформатики за використання ШІ?
  • Що вже змінилося та що попереду: інструменти, які вже використовуються у навчанні, і які нові можливості відкриваються у найближчі роки.

Запис вебінару: ТУТ

Презентація спікерки: ТУТ

Вебінар «Зворотний дизайн: технологія уроку, що працює на результат»

 https://youtu.be/UaM_DegHv5w

понеділок, 23 червня 2025 р.

Поради з кібербезпеки для учнів

пʼятниця, 20 червня 2025 р.

Конкурс «Підвищення обізнаності про кібербезпеку» в межах проєкту Girls Go Circular


До 30 червня ще є час подати свою ідею на конкурс «Підвищення обізнаності про кібербезпеку» в межах проєкту Girls Go Circular
✨
Якщо ви:
учасниця проєкту Girls Go Circular
у команді з 4 дівчат 14–19 років та педагогом маєте ідею, як зробити інтернет безпечнішим — не зволікайте!
Надішліть свою презентацію у Canva + 30-секундне відео на тему кібербезпеки (фішинг, паролі, конфіденційність тощо) на адресу: iryna.demko@ja-ukraine.org
У вас є шанс представити свою ідею на міжнародному Форумі «Жінки та дівчата в STEM» у Брюсселі вже цієї осені! 

Розкажіть про важливе, заявіть про себе, змініть світ на краще! Нестандартні підходи та креативні презентації вітаються. Найкращі команди будуть відібрані журі на основі актуальності їхньої ідеї щодо кібербезпеки

вівторок, 17 червня 2025 р.

Варіативні методи оцінювання знань. Поради, лайфхаки

  

«Варіативні методи оцінювання знань. Як Ви оцінюєте учнів, поради, лайфхаки, особливості формувального оцінювання?»

👨‍🏫 Відповідає Олександр Думишинець, вчитель ІТ освітньої території Мідгард, ТОП-10 Global Teacher Prize Ukraine 2024, освітній експерт ЮНЕСКО.

середа, 4 червня 2025 р.

ЄPython цікава можливість вивчати програмування. Інструмент, що допомагає учню й вчителю

ЄPython надає можливість вивчати програмування досліджуючи та змінюючи вже готові програми, які учню навіть не потрібно "набирати" - вчитель готує "шаблон"-заготовку програми, яка відкриється автоматично при переході за наданим учню покликанням, потім учень виконує необхідні зміни у ній, зберігає модифіковану програму собі на пристрій і за потреби надсилає вчителю (у Classroom, Moodle, іншу систему дистанційного навчання або навіть на е-пошту), також можна надсилати результат роботи програми.

Типи завдань:
  • На модифікацію програми відповідно до поставленої умови.
  • На пошук та виправлення помилок у тексті програми.
  • На дослідження роботи програми.
  • На отримання результатів при певних вхідних параметрах.
Покликання на застосунок для створення запускачів  https://yepython.pp.ua/

вівторок, 27 травня 2025 р.

STEM проєкти на уроках інформатики

 

На зображенні може бути: 1 особа та текст «IIII unesco Tronsforming Education DlA MIHICTEPCTBO ОСВИТИ НАуки УКРАЙНИ КОМАНДА ПИДТРИМКИ РЕФОРМ мон Д.лог i3 експертами ОСВΙТΟΡΙЯ STEM проекти на уроках .нформатики Оксана Пасчник учителька .нформатики лицею "Сихивський" (м.Лъв.в), учасниця робочих труп 3 розробки Державних стандартив осв.ти НовоΪ украёнсъкой школи e» 

Оксана Пасічник відповідає на запитання  "STEM проєкти на уроках інформатики":

STEM - це не просто поєднання інформатики, фізики чи математики в одному уроці. Мова про те, щоб навчити учнів бачити зв’язки між явищами, формулювати запитання, досліджувати, моделювати, проєктувати рішення і мислити як дослідники, інженери, аналітики. У цьому процесі інформатика стає основою, адже саме обчислювальне мислення і моделювання дають змогу «перевести» світ у цифрову форму, з якою можна працювати, експериментувати, змінювати.
Як шукати теми для STEM-проєктів?
Крок 1️⃣. Обрати тему навчальної програми. Взагалі варто планувати проєктну діяльність, зокрема інтегровану, на етапі складання навчальних програм (тобто перед початком навчального року). Проте навіть в межах однієї теми можна спробувати включити інтегровану діяльність.
Крок 2️⃣Поміркувати «Де це використовується в реальному житті?» Важливо надати предметному змісту практичний контекст, помістити у реальну проблемну ситуацію. Сформулювати проблемне запитання або гіпотезу.
Крок 3️⃣. Пошукати міжпредметні зв’язки. У випадку зі STEM - це у першу чергу природничі науки, математика, інженерія. Хоча, чесно кажучи, і з мистецтвом чи суспільствознавством проєкти виходять зовсім не гірші.
Крок 4️⃣Вирішити, що будемо моделювати, автоматизувати або прототипувати, що буде кінцевим продуктом навчальної діяльності.
Для прикладу, розглянемо проєкт «Зміна клімату»
  • Крок 1: Тема “Збір і опрацювання даних” (8 клас)
  • Крок 2: Клімат змінюється — це впливає на екосистеми, здоров’я людей, сільське господарство. Важливо вміти інтерпретувати дані про температуру, опади, забруднення тощо.
  • Крок 3.
Географія: кліматичні зони, метеорологічні явища, геопросторовий аналіз.
Математика: середні значення, порівняння, відсотки, графіки.
Громадянська освіта: екологічна відповідальність, участь у прийнятті рішень.
  • Крок 4: Створимо електронну таблицю з реальними даними, додамо графіки для відображення трендів температур/опадів. Зробимо висновки. Порівняємо дані з історичними (наприклад у кліматичній машині часу за посиланням нижче). Пошукаємо статті, які заперечують зміну клімату, проаналізуємо їх критично.
До речі, цей проєкт добре охоплює групу результатів ІФО1, особливо в аспектах аналізу, візуалізації даних та критичного оцінювання інформації.
Оскільки створюються конкретні інформаційні продукти: таблиця, можливо презентація, звіт - бачимо охоплення групи результатів ІФО2.
ІФО3, робота у цифровому середовищі, тут реалізується через роботу з конкретними програмними засобами, наприклад Google Таблиці, надання доступу до результатів роботи, використання додаткових цифрових ресурсів.
ІФО4 охоплюється переважно через етичну рефлексію та соціальну значущість теми.
Таким чином, подібний проєкт дає змогу перевірити всі 4 групи результатів навчання з інформатики. Водночас, це не просто “проходження програми”. Тут розглядається актуальна тема, адже зміна клімату - одна з ключових проблем сучасного світу, яку школярі бачать у медіа, і навіть відчувають у повсякденному житті. Учні отримують досвід міжпредметного мислення, вони бачать, як знання взаємопов’язані у реальному світі. Проєкт створює підґрунтя для усвідомлення відповідальності за довкілля, ролі даних у формуванні громадської думки, важливості науково обґрунтованих рішень та критичного ставлення до інформації. Учні не просто дізнаються про зміну клімату, чи функції електронних таблиць - вони вчаться діяти як дослідники, аналітики і свідомі громадяни.

середа, 7 травня 2025 р.

Панорама методичних знахідок “Ефективні форми і методи мотивації учнів до навчання на уроках інформатики в Новій українській школі”


Запрошуємо вчителів інформатики області на панораму методичних знахідок “Ефективні форми і методи мотивації учнів до навчання на уроках інформатики в Новій українській школі”, яка відбудеться 15 травня о 13.00.
Для реєстрації заповніть форму.

пʼятниця, 2 травня 2025 р.

Травень – місяць обізнаності про ментальне здоров’я: час запитати себе «ти як?»

 

01 травня 2025 року в Україні та світі розпочинається Місяць обізнаності про ментальне здоров’я – щорічна ініціатива, що проходить у понад 70 країнах світу, аби підвищити рівень обізнаності про психологічне благополуччя, зменшити стигму навколо ментальних труднощів і нагадати кожному: підтримка поруч, варто лише зробити крок. 

         Ця міжнародна традиція започаткована у 1949 році в США організацією Mental Health America, і сьогодні вона набуває особливого значення в українських реаліях – у часі викликів, невизначеності й емоційного навантаження.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...