середа, 4 червня 2025 р.

ЄPython цікава можливість вивчати програмування. Інструмент, що допомагає учню й вчителю

ЄPython надає можливість вивчати програмування досліджуючи та змінюючи вже готові програми, які учню навіть не потрібно "набирати" - вчитель готує "шаблон"-заготовку програми, яка відкриється автоматично при переході за наданим учню покликанням, потім учень виконує необхідні зміни у ній, зберігає модифіковану програму собі на пристрій і за потреби надсилає вчителю (у Classroom, Moodle, іншу систему дистанційного навчання або навіть на е-пошту), також можна надсилати результат роботи програми.

Типи завдань:
  • На модифікацію програми відповідно до поставленої умови.
  • На пошук та виправлення помилок у тексті програми.
  • На дослідження роботи програми.
  • На отримання результатів при певних вхідних параметрах.
Покликання на застосунок для створення запускачів  https://yepython.pp.ua/

вівторок, 27 травня 2025 р.

STEM проєкти на уроках інформатики

 

На зображенні може бути: 1 особа та текст «IIII unesco Tronsforming Education DlA MIHICTEPCTBO ОСВИТИ НАуки УКРАЙНИ КОМАНДА ПИДТРИМКИ РЕФОРМ мон Д.лог i3 експертами ОСВΙТΟΡΙЯ STEM проекти на уроках .нформатики Оксана Пасчник учителька .нформатики лицею "Сихивський" (м.Лъв.в), учасниця робочих труп 3 розробки Державних стандартив осв.ти НовоΪ украёнсъкой школи e» 

Оксана Пасічник відповідає на запитання  "STEM проєкти на уроках інформатики":

STEM - це не просто поєднання інформатики, фізики чи математики в одному уроці. Мова про те, щоб навчити учнів бачити зв’язки між явищами, формулювати запитання, досліджувати, моделювати, проєктувати рішення і мислити як дослідники, інженери, аналітики. У цьому процесі інформатика стає основою, адже саме обчислювальне мислення і моделювання дають змогу «перевести» світ у цифрову форму, з якою можна працювати, експериментувати, змінювати.
Як шукати теми для STEM-проєктів?
Крок 1️⃣. Обрати тему навчальної програми. Взагалі варто планувати проєктну діяльність, зокрема інтегровану, на етапі складання навчальних програм (тобто перед початком навчального року). Проте навіть в межах однієї теми можна спробувати включити інтегровану діяльність.
Крок 2️⃣Поміркувати «Де це використовується в реальному житті?» Важливо надати предметному змісту практичний контекст, помістити у реальну проблемну ситуацію. Сформулювати проблемне запитання або гіпотезу.
Крок 3️⃣. Пошукати міжпредметні зв’язки. У випадку зі STEM - це у першу чергу природничі науки, математика, інженерія. Хоча, чесно кажучи, і з мистецтвом чи суспільствознавством проєкти виходять зовсім не гірші.
Крок 4️⃣Вирішити, що будемо моделювати, автоматизувати або прототипувати, що буде кінцевим продуктом навчальної діяльності.
Для прикладу, розглянемо проєкт «Зміна клімату»
  • Крок 1: Тема “Збір і опрацювання даних” (8 клас)
  • Крок 2: Клімат змінюється — це впливає на екосистеми, здоров’я людей, сільське господарство. Важливо вміти інтерпретувати дані про температуру, опади, забруднення тощо.
  • Крок 3.
Географія: кліматичні зони, метеорологічні явища, геопросторовий аналіз.
Математика: середні значення, порівняння, відсотки, графіки.
Громадянська освіта: екологічна відповідальність, участь у прийнятті рішень.
  • Крок 4: Створимо електронну таблицю з реальними даними, додамо графіки для відображення трендів температур/опадів. Зробимо висновки. Порівняємо дані з історичними (наприклад у кліматичній машині часу за посиланням нижче). Пошукаємо статті, які заперечують зміну клімату, проаналізуємо їх критично.
До речі, цей проєкт добре охоплює групу результатів ІФО1, особливо в аспектах аналізу, візуалізації даних та критичного оцінювання інформації.
Оскільки створюються конкретні інформаційні продукти: таблиця, можливо презентація, звіт - бачимо охоплення групи результатів ІФО2.
ІФО3, робота у цифровому середовищі, тут реалізується через роботу з конкретними програмними засобами, наприклад Google Таблиці, надання доступу до результатів роботи, використання додаткових цифрових ресурсів.
ІФО4 охоплюється переважно через етичну рефлексію та соціальну значущість теми.
Таким чином, подібний проєкт дає змогу перевірити всі 4 групи результатів навчання з інформатики. Водночас, це не просто “проходження програми”. Тут розглядається актуальна тема, адже зміна клімату - одна з ключових проблем сучасного світу, яку школярі бачать у медіа, і навіть відчувають у повсякденному житті. Учні отримують досвід міжпредметного мислення, вони бачать, як знання взаємопов’язані у реальному світі. Проєкт створює підґрунтя для усвідомлення відповідальності за довкілля, ролі даних у формуванні громадської думки, важливості науково обґрунтованих рішень та критичного ставлення до інформації. Учні не просто дізнаються про зміну клімату, чи функції електронних таблиць - вони вчаться діяти як дослідники, аналітики і свідомі громадяни.

середа, 7 травня 2025 р.

Панорама методичних знахідок “Ефективні форми і методи мотивації учнів до навчання на уроках інформатики в Новій українській школі”


Запрошуємо вчителів інформатики області на панораму методичних знахідок “Ефективні форми і методи мотивації учнів до навчання на уроках інформатики в Новій українській школі”, яка відбудеться 15 травня о 13.00.
Для реєстрації заповніть форму.

пʼятниця, 2 травня 2025 р.

Травень – місяць обізнаності про ментальне здоров’я: час запитати себе «ти як?»

 

01 травня 2025 року в Україні та світі розпочинається Місяць обізнаності про ментальне здоров’я – щорічна ініціатива, що проходить у понад 70 країнах світу, аби підвищити рівень обізнаності про психологічне благополуччя, зменшити стигму навколо ментальних труднощів і нагадати кожному: підтримка поруч, варто лише зробити крок. 

         Ця міжнародна традиція започаткована у 1949 році в США організацією Mental Health America, і сьогодні вона набуває особливого значення в українських реаліях – у часі викликів, невизначеності й емоційного навантаження.

Вебінар “Оцінювання без стресу: цікаво, швидко, ефективно”

 

Видавництво "Формула" 13.05.2025 р. о 16.00 запрошує педагогів на вебінар “Оцінювання без стресу: цікаво, швидко, ефективно”. 

На вебінарі будуть розглянуті питання:
• Як зацікавити учнів навіть у підсумковому тесті;
• Які онлайн-сервіси зроблять оцінювання веселим і ефективним;
• Як за 10 хвилин створити тест, який всі хочуть пройти.

Що ви отримаєте?
• добірку перевірених онлайн-інструментів і готових шаблонів для швидкого старту;
• іменні та пронумеровані сертифікати з 0,03 ЄKTC (1 год), КВЕД 85.59;
• можливість отримати відповідь на питання та поділитися своєю думкою в коментарях.
Зареєструватися можна до 13.05.2025 р. за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdx5xvQ3w8rxOzvIwMrqH_CTBl82WPXHTSwzKR5ap1yz5xQ6A/viewform

вівторок, 22 квітня 2025 р.

Сьогодні віддзначаємо Всесвітній день Землі

День Землі (англ. Earth Day) — Всесвітній день Землі! Свято запроваджене з ініціативи Організації Об’єднаних Націй.  Є два основні періоди проведення Днів Землі:  20 березня - день весняного рівнодення, коли пробуджується природа і починається новий рівень її розвитку та Міжнародний день Матері-Землі — 22 квітня.  

Майстер-клас «Викладання інформатики в Новій українській школі в 8 класах»

 
28 квітня 2025 р. в режимі онлайн відбудеться майстер-клас «Викладання інформатики в Новій українській школі в 8 класах» ( З досвіду роботи вчителів інформатики пілотних шкіл області).
Початок роботи о 13.00 год.
На захід запрошуються вчителі інформатики Тернопільської області.


Зареєструватись можна за посиланням https://forms.gle/Yv7R9SwRKaMrDvHDA .

четвер, 17 квітня 2025 р.

Вербування підлітків.Як вберегти дітей від порушення закону?


 Російські спецслужби намагаються вербувати українських дітей. Ворог використовує соціальні мережі й месенджери, щоб маніпулювати підлітками, пропонуючи їм «легкий заробіток». Завдання можуть починатися начебто з невинних — наприклад, розклеювання листівок, — але згодом переростати в серйозні злочини.

МОН України разом із МВС України зібрали рекомендації — як батькам і освітянам розпізнати вербування дитини й запобігти порушенню закону?
📌 На що звернути увагу:
➡️ У дитини з’явилися дорогі речі, гаджети або кошти, походження яких вона не може пояснити.
➡️ Дитина проводить багато часу в Telegram, має нових підозрілих знайомих.
➡️ Змінилася поведінка: дитина стала замкнутою, уникає розмов, раптово зацікавилася військовою тематикою і говорить про «швидкий заробіток».
📌 Як діяти дорослим:
➡️ Формуйте довірливі стосунки з дитиною з раннього віку.
➡️ Говоріть із нею про правила безпеки в інтернеті.
➡️ Навчайте не спілкуватися з незнайомцями.
➡️ Поясніть, що «легкі гроші» можуть мати серйозні наслідки.
➡️ Підвищуйте рівень медіаграмотності та правової свідомості дітей.
➡️ Розкажіть дитині, що з будь-якою кризовою ситуацією вона може звернутися до інспектора СОБ (Служби освітньої безпеки). Присутність таких офіцерів у закладах освіти — це гарантія безпеки дітей.
❗ У разі отримання підозрілих повідомлень в соціальних мережах та месенджерах (особливо в Telegram-каналах) — негайно телефонувати 102, 112 або сповіщати кіберполіцію 👉https://ticket.cyberpolice.gov.ua.

вівторок, 15 квітня 2025 р.

Онлайн-тренінг "Мікронавчання. Інструменти для ефективного навчання в часи невизначеності" від Оксани Коваленко


 Запрошуємо вас на онлайн-тренінг 

💡 "Мікронавчання. Інструменти для ефективного навчання в часи невизначеності" від Оксани Коваленко
🗓Дата проведення: 17 квітня (четвер) о 16:00
🎓Формат тренінгу: онлайн в Google Meet
🔗Реєстрація доступна за посиланням:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...